مدیر جوان
استراتژِی ساخت کلمات کلیدی

استراتژی ساخت کلمات کلیدی

93% کاربران از طریق موتورهای جستجو به سمت وب سایت‌ها هدایت می‌شوند. 75٪ جستجوگران فقط صفحۀ اول جستجو را می‌بینند و به صفحۀ دوم نمی‌روند. برای اینکه، این ترافیک را به وب سایت خود هدایت کنید، باید یک استراتژی ساخت کلمات کلیدی مناسب داشته باشید، تا در جستجوهای کاربران در رده های بالا نشان داده شوید و کلیک به دست بیاورید. بدون داشتن یک استراتژی ساخت کلمات کلیدی، یک تجارت کوچک می‌تواند هزینه‌های بدون بازگشت زیادی را صرف SEO و تبلیغات کند. اما وقتی یک استراتژی کلمۀ کلیدی قوی داشته باشید، نتایج قابل ملاحظه و ماندگاری می‌گیرید.

در این مقاله به این موضوع می­‌پردازیم:

استراتژی ساخت کلمات کلیدی چیست؟

ایجاد استراتژی با جستجوی کلمات کلیدی متفاوت است و بیشتر از اینکه مربوط به الگوریتم‌های موتورهای جستجو باشد، با تجارت شما و رفتار مشتری ارتباط دارد.با انتخاب استراتژی مناسب می‌توانید کسب و کار کوچک خود را رونق دهید، استراتژی ساخت کلمات کلیدی از چندین عنصر مشخص تشکیل شده است:

1.     مخاطب هدف من کیست؟

2.     اهداف من چیست؟

3.     چه پیام تجاری را می‌خواهم منتقل کنم؟

4.     مشتری در فرایند تبدیل شدن به خریدار در کجای این سفر قرار دارد؟

5.     رقبا چه می‌کنند/ چگونه بهتر باشم؟

6.     به چه ابزار / منابع انسانی نیاز دارم؟

7.     چگونه می‌توان ارتباط لندینگ پیج و کلید واژه را افزایش داد؟

8.     با چه معیاری بفهمم در مسیر درست هستم؟

9.     چگونه می‌توانم بهینه‌سازی کنم تا  ROI (نرخ بازگشت سرمایه) خود را به حداکثر برسانم؟

با هم همۀ اینها رو بررسی میکنیم تا به استراتژی برسیم.

1.   

شناخت مخاطب در استراتژی کلمات کلیدی

        1. مخاطب هدف خود را بشناسید:

 

بیش از هر چیز استراتژی ساخت کلمات کلیدی خود را حول مخاطبان هدف خود بسازید. مهم نیست یک عبارت چقدر ترافیک جذب می‌کند. از به کاربردن کلمات کلیدی نامناسب که مخاطب اشتباه را به سمت سایت شما هدایت کند، اجتناب کنید.شخصیت مشتریان خود را به صورت ذهنی بسازید، برای ساختن شخصیت‌های فرضی موارد زیر را در نظر بگیرید:

    جامعه‌شناسی

    اهداف

    چالش‌ها

    منافع

    جایی که آنها وقت خود را به صورت آنلاین / آفلاین می‌گذرانند

    به چه منابعی اعتماد دارند

    سطح تحصیلات

    زبان و فرهنگ

یک تجارت کوچک باید حداقل 5-10 شخصیت فرضی متمایز برای هدف‌گذاری داشته باشد. محتوا حول این شخصیت‌ها و با استراتژی کلمات کلیدی مربوط به محتوا ایجاد می‌شود. وقتی روی یک هدف خاص تمرکز کنید، از کلمات کلیدی استفاده می‌کنید که با هدف شما بسیار مرتبط هستند.

اگر شما یک سرویس “جایگزین خدمات پزشکی توانبخشی” هستید، عبارتی مانند “پیدا کردن خدمات پرستاری” با شخصیت “پرستار” مرتبط است. اما اگر می‌خواهید مخاطبان خود را به افراد متخصص‌تر تقسیم کنید، مثلا “خدمات جایگزین پزشکی توان‌بخشی” می‌تواند مناسب باشد. فردی که دنبال خدمات توان‌بخشی است، دنبال پرستار نمی‌گردد و روی کلمه کلیدی پرستاری کلیک نمی‌کند.

بدانید هدف شما کیست. مطمئن شوید که مستقیماً با آن مخاطب صحبت می‌کنید تا یک کلیک به دست آورید که به  درآمد کسب و کارتان تبدیل شود.

تعیین هدف در استراتژی کلمات کلیدی

2     2. اهداف خود را واضح و روشن تعیین کنید

شما یکسری اهداف اصلی دارید:

 برند خود را بشناسانید

 درآمد خود را افزایش دهید

هزینه‌ها را کاهش دهید

تجارت خود را رشد دهید

برای ایجاد یک استراتژی کلمۀ کلیدی موثر، بیشتر فکر کنید. برای دستیابی به آن به چه هدف یا اهدافی نیاز دارید؟ برای دستیابی به نتیجه، اهداف خود را هوشمندانه تعیین کنید. اهداف باید مشخص، قابل اندازه‌گیری، قابل دستیابی، مرتبط و دارای زمان‌بندی باشند. استراتژی‌های کلمات کلیدی را طوری ایجاد کنید که با اهدافی که در نظر دارید، همسو باشد.

هدف خود را شخصی‌سازی کنید

یک هدف مبهم قابل اندازه گیری نیست. حتی اگر در مورد توانایی خود مطمئن نیستید ، هدفی را تعیین کنید. اگر بیش از این حد توانایی داشتید، می دانید که دفعه بعد باید هدف خود را بزرگتر یا بالاتر تنظیم کنید. اگر موفق نشدید، ممکن است هدف قابل دستیابی نباشد. دلیل عدم موفقیت خود را پیدا کنید. ممکن است استراتژی درستی برای رسیدن به هدف خود نداشته باشید.

در صورت نیاز چند سوال بپرسید تا مطمئن شوید هدف شما مشخص است.

•تا چه زمانی؟ تا تاریخ X

•کجا؟ در وب سایت شما

• چگونه؟ با استفاده از استراتژی کلمات کلیدی خاص

•برای چی؟ برای رسیدن به X

• با کی؟ با مشتری مورد نظر

هدف خود را قابل اندازه‌گیری کنید

با استفاده از ابزارهای تحلیلی، باید بتوانید به صورت کمّی اندازه‌گیری کنید که آیا به هدف رسیده‌اید یا نه.

هدف خود را قابل دستیابی کنید

تعیین اهداف دست‌نیافتنی به درد هیچ کس نمی‌خورد. ما می‌دانیم که شما می‌خواهید به عرش برسید. اما یکباره این اتفاق نمی‌افتد. اهداف خود را پله‌پله تعیین کنید. قدم به قدم جلو بروید. مسیر خود را آجر به آجر بسازید و بالا بروید.

هدف را مرتبط با تجارت خود انتخاب کنید

هدف باید مربوط به تجارت و اهداف اصلی آن باشد، در غیر این صورت اتلاف وقت است.

زمان‌بندی برای هدف داشته باشید

اگر تاریخ مشخصی برای انجام هدف نداشته باشید، هدف هوشمندانه نیست. تیم شما هیچ فوریتی برای تکمیل آن ندارد. شما نمی‌توانید ارزیابی کنید که آیا استراتژی شما نتیجه بخش است یا خیر.

استفاده از اهداف هوشمند در استراتژی ساخت کلمات کلیدی

همۀ اینها را با چند مثال توضیح می‌دهیم تا متوجه شوید که چگونه هر یک از این‌ها ما را به هدف نهایی‌مان نزدیک می‌کند.

• من از این استراتژی کلمه کلیدی برای افزایش 50 درصدی نرخ مشاهده تا 15 مرداد استفاده خواهم کرد.

• من از این استراتژی برای افزایش 15 درصدی تعداد بازدیدها تا 15 شهریور استفاده خواهم کرد.

• من از این استراتژی برای افزایش 25 درصدی مشتریان راغب یا لید در بین متخصصان آشپزی تا اول آذر  استفاده خواهم کرد.

• من از این استراتژی برای افزایش فروش 500درصدی در گروه تخته برش ضد میکروبی تا 1 فروردین استفاده خواهم کرد.

پس از تعیین  اهداف هوشمند مانند این موارد، می‌توانید لیستی از کلمات کلیدی که آن هدف خاص را پشتیبانی می‌کنند، تهیه کنید.

3      3.پیام خود را واضح و روشن بیان کنید

شما چه شرکتی هستید؟ مردم چگونه شرکت شما را توصیف می‌کنند؟ چه چیزی شما را در بین  رقبا متمایز می‌کند؟ چه برتری‌ای دارید؟ چشم‌انداز شرکت شما برای آینده چیست؟مشتری ایده‌آل شما چگونه است؟ به همۀ این سوالات باید پاسخ داده شود تا  پیامی که می‌خواهید به صورت آنلاین ارسال کنید مشخص شود. این موضوع بر انتخاب کلمات کلیدی تأثیر می‌گذارد. اگر شما یک طراح برند هستید، کلماتی مانند موارد زیر، پیام متفاوتی ندارند. بلکه به رشد برند شما آسیب می‌رسانند:

• تخفیف

• حراج

•تولید به مصرف

همیشه در نظر داشته باشید که کلمات کلیدی مورد استفادۀ شما -یا استفاده نکردن از آنها- چگونه پیام برند شما را منعکس می‌کند.

آنالیز رقبا در استراتژی کلمات کلیدی

4      4. رقبا را آنالیز کنید

تجزیه و تحلیل رقبا چند عملکرد مهم دارد:

1. برتری شما در رقابت را مشخص می‌کند.

2. در وقت صرفه‌جویی می‌شود. در غیر این‌صورت ممکن است زمان زیادی برای چرخۀ حیات خود صرف کنید. ببینید چه چیزی برای رقابت مناسب است و چه چیزی مناسب نیست.

3. مسیر شما را مشخص می‌کند. متوجه می‌شوید که برای پیشی گرفتن از رقبا باید چه کار کنید. شما می‌توانید وقت، پول خود را هدر دهید و مشکلات زیادی را در چرخاندن چرخ‌های کار خود متحمل شوید و هیچ تراکنشی نداشته باشید. یا اینکه با تمرکز بر آنچه می‌خواهید انجام دهید و با پیشی گرفتن از رقبا با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنید.

مهم است که در تجزیه و تحلیل رقبا به فراتر از صنعت خود نگاه کنید:

• تا تصویر دقیق‌تری از کسانی که با آن‌ها رقابت می‌کنید به دست آورید. رقیبان شما در سئو و کمپین‌های پرداخت به ازای کلیک فرق می‌کنند، در سئو وب سایت‌هایی هستند که برای کلمات کلیدی مورد نظر شما از رتبۀ بالاتری برخوردارند. در کمپین‌های پرداخت به ازای هر کلیک،  شرکت‌هایی هستند که از کلمات کلیدی شما استفاده می‌کنند. در شبکه‌های اجتماعی، این پروفایل‌ها هستند که مشتری را ترغیب می‌کنند تا در صفحه شما وقت بگذراند. بنابراین پروفایل خوب برای موفقیت در رقابت لازم است.

• باعث جرقه زدن خلاقیت می‌شود. برخی از قدرتمندترین ایده‌ها ناشی از تلفیق ایده‌ای قدیمی با کاربرد جدید یا تلفیق ایده جدید با کاربرد قدیمی می‌باشد.

• دیدگاه شما با مفاهیم مرتبط و محصولات یا خدمات خودتان وسیع‌تر می‌شود.

به عنوان مثال، اگر شما سیستم‌های صوتی و تصویری خانگی می‌فروشید. مخاطب هدف خود را می‌شناسید. آنها افراد حرفه‌ای جوان با درآمد خوب هستند. وقتی خوب به اطراف نگاه کنید، متوجه می‌شوید که یک شخصیت جدید و متفاوتی وجود دارد که فکرش را نکرده‌اید. شما می‌توانید یک استراتژی کلمۀ کلیدی در مورد چگونگی ادغام بلندگوهای خود با سمعک‌ها برای کمک به کم‌شنوایان ایجاد کنید. با این کار می‌توانید بازار خود را رشد دهید، در صورتی که با نام تجاری “مختص جوان” شما مغایرت نداشته باشد.

چگونگی تحلیل رقبا در استراتژی ساخت کلمات کلیدی

 مقرون به صرفه‌ترین و سریع‌ترین روش برای انجام تجزیه و تحلیل رقبا استفاده از ابزارهای پیشرفته تجزیه و تحلیل مانند SpyFu و AHrefs است.

1. با لیست کلماتی که از قبل هدف قرار داده‌اید شروع کنید. اگر کلمه‌ای ندارید، مشکلی نیست. ما در مورد ساخت این لیست کمی پایین تر به شما کمک خواهیم کرد.

2. کلمات را در جستجوی Google بالا بکشید. اگر مشاغل محلی هستید، گزینه جستجوی محلی Google را روشن بگذارید. اگر تجارت الکترونیک یا یک شرکت خدمات ملی هستید، جستجوی محلی را خاموش کنید.

3. URL های (آدرس های وب) سه وب سایت برتر را کپی کنید. این کار را برای هر کلمۀ کلیدی که می‌خواهید بررسی کنید، انجام دهید.

4- این آدرس‌ها را به یک ابزار تحلیلی دلخواه خود وارد کنید.

5- از اعتبار وب سایت‌ها مطلع شوید. تخمین گوگل از اعتبارسایت آنها را بدانید. برای رقابت با آنها، باید یک استراتژی کلمه کلیدی قرار دهید که قدرت وب سایت شما را نیز بالا ببرد.

6.  صفحات با عملکرد بالا را بیابید.

7. کلمات کلیدی هدف آنها را بیایبد.

8- محتوای صفحات برتر آنها را مرور کنید تا بفهمید برای رقابت با آنها به چه نوع محتوایی نیاز دارید.

موارد زیر را یادداشت کنید:

• طول مطالب

• موضوعات تحت پوشش

•مالتی مدیا

• چگونه از استراتژی کلمات کلیدی خود استفاده می‌کنند

• تعداد دفعات انتشار

دربارۀ استراتژی کلمات کلیدی، بیشتر مطالعه کنید. اینها ابزارهای SEO هستند. اما می‌توان از آنها برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد استراتژی‌های رقبا برای PPC و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیز استفاده کرد.اگر به ابزاری مانند آنچه گفته شد، به دلیل هزینۀ بالا دسترسی ندارید، به صورت دستی اطلاعات خود را کامل کنید. وقت بیشتری می‌گیرد، اما از انجام آن اجتناب نکنید. نکته مهم در مورد کار با یک شرکت بازاریابی دیجیتال این است که آنها هزینه این ابزارها را بین مشتریان خود تقسیم می‌کنند تا از نظر اقتصادی دارای توجیه منطقی باشد.

برای انجام دستی، این مراحل را دنبال کنید. از ابزار رایگان تراکم کلمات کلیدی استفاده کنید تا ببینید یک صفحه خاص چه کلماتی را هدف قرار داده است. با استفاده از ابزار Moz free explorer website از اعتبار یک وب سایت مطلع شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنچه که آنها انجام می‌دهند، به طور دستی محتوای سایت را کاوش کنید.

تجزیه و تحلیل رقبا

برخی می‌گویند ارتباطات رمز موفقیت در تجارت و زندگی است. ما هم موافقیم. اما با تغییرات باید سازگار شد. اگر به طور مستمر نحوه تغییر فضای رقابتی را دنبال نکنید، یک استراتژی ساخت کلمات کلیدی، راکد خواهد شد. می‌توانید از ابزارهای تجزیه و تحلیل استفاده کنید تا:

• به طور مستقیم بر عملکرد رقبا نظارت کنید.

• ببینید که کلمات کلیدی شما در کدام درجه‌بندی قرار می‌گیرند.

• رتبۀ خود در Google برای کلمات کلیدی را مشاهده کرده و افزایش و سقوط آنها را بررسی کنید.

در بیشتر موارد، اگر رتبۀ شما در حال سقوط است، کسی وارد عمل شده تا جای شما را بگیرد. در صورت عدم رسیدگی، کاهش بازدید و تعامل و همچنین افزایش هزینه‌های تبلیغاتی را در پی خواهد داشت. با نظارت بر آنچه رقیبان انجام می‌دهند، یک قدم جلوتر از آنها باشید.

تراز کردن خریدار با استراتژی کلمات کلیدی

5      5. تراز کردن استراتژی کلمات کلیدی با خریدار

هر مشتری بالقوه 4 مرحله را برای تبدیل به خریدار شدن طی می‌کند.

1. آشنا کردن

2. توجه و بررسی

3. تصمیم گیری

4. حس خوب

این مورد آخر مشتری‌ها را به مشتریانی وفادار و مروج رایگان برند شما تبدیل می‌کند. بله، برای این کار از استراتژی‌های کلمات کلیدی نیز استفاده خواهید کرد! در هر مرحله، هدف شما دیدن افراد آن مرحله و ترغیب برای رفتن به مرحلۀ بعدی است.

استراتژی ساخت کلمات کلیدی مربوط به آشنا کردن

کلمات کلیدی آشنایی مربوط به کسانی است که از چالش، محصول یا نام تجاری شما مطلع نیستند. سپس محتوا آنها را به سمت مرحله بررسی می‌برد. برخی از کلمات کلیدی برای شناساندن یک دندانپزشک ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• علت دندان درد

• چگونه می‌توان از بیماری لثه جلوگیری کرد

• سفید کردن دندان‌ها

• بهترین دندانپزشکان در تهران

استراتژی ساخت کلمات کلیدی مربوط به توجه و بررسی

زمانی که افراد در گزینۀ انتخاب هستند؛ باید آنها را به سمت تصمیم‌گیری هدایت کرد. ممکن است کلمات کلیدی زیر را برای این کار به کار ببرید:

• دندان مصنوعی یا کاشت دندان

• درمان بیماری لثه

• کیت‌های سفید کنندۀ دندان

• بهترین دندانپزشک

• هزینۀ دندان مصنوعی چقدر است

به تفاوت‌های ظریف بین عبارات توجه کنید. هر یک از این موارد نشان می‌دهد که فرد تا چه حد با مساله آشنایی دارد. تا چه میزان با مساله روبرو شده و دنبال چه جزئیاتی است. افراد دنبال بهترین راه‌حل‌ها هستند.

کلمات کلیدی همچنین می‌تواند شامل کلماتی باشد که فرد را برای خرید یا دریافت خدمت مورد نظر ما، تشویق می‌کند. مانند موارد زیر:

•  قیمت بلچینگ (سفید کردن دندان)

•هزینۀ ارتودنسی

استراتژی ساخت کلمات کلیدی برای تصمیم‌گیری 

در این مرحله، مردم اکنون آمادۀ خرید هستند. کلمات کلیدی با هدف تصمیم‌گیری منعکس کنندۀ آن است.

• برای جرم‌گیری دندان اقدام کنید

• کیت سفید کنندۀ دندان بخرید

•ایمپلنت دندان را کجا انجام دهیم

یک لندینگ پیج با هدف بالا ایجاد کنید که برنامه‌ریزی یا خرید در لحظه را برای این شخص آسان کرده و می‌تواند ترافیک دریافتی را به راحتی به خرید تبدیل کند. نحوۀ انجام این کار را در بخش “لندینگ پیج” در زیر بحث خواهیم کرد.

ابزار و استعداد در استراتژی کلمات کلیدی

6      6. جمع‌آوری ابزار و استعداد در یکجا برای طراحی یک استراتژی ساخت کلمات کلیدی

برنامه‌ریزی استراتژی کلمات کلیدی یک چیز است، اجرای مداوم و موفقیت‌آمیز آن چیز دیگری است و نیاز به ابزار و افراد دارد. ابزارها و ساعات کار مورد نیاز برای اجرای موثر استراتژی را در نظر بگیرید. برای هر زمینه (ابزار و افراد) بودجۀ خاص خود را در نظر بگیرید تا موفق شوید.

این موضوع بسیار مهم بوده و گام‌های اساسی زیر را نیاز دارد:

•پژوهش

•برنامه‌ریزی

• ایجاد محتوا

• انتشار مطالب

• توزیع محتوا

• به روز نگهداری مطالب

• طراحی و نگهداری وب سایت

•تجزیه و تحلیل

بخشی از ایجاد یک استراتژی این است که بدانید چه کسی مسئول چه کاری است و چگونه این کار را انجام می‌دهد.

ایجاد لیست کلید واژه در استراتژی کلمات کلیدی

       7. لیست کلید واژه‌های خود را با توجه به استراتژی ساخت کلمات کلیدی خود ایجاد کنید

در این مرحله، زمان آن فرا رسیده است که برای تهیه لیستی از کلمات کلیدی برای یک وب سایت، کارهایی که در بالا آوردیم را، اعمال کنیم. کلماتی که در اینجا انتخاب می‌کنید باید بر اساس مسائلی باشد که در مورد آنها بحث کردیم:

•هدف

• برنامه‌ها

• پیام / مارک تجاری

• مراحل تبدیل مشتری بالقوه به خریدار

• چشم انداز رقبا

هر کلمه‌ای که به لیست خود اضافه می‌کنید باید با این 5 عنصر مطابقت داشته باشد. بسیاری از ابزارهایِ برنامه‌ریزیِ کلمات کلیدی رایگان را می‌توانید به صورت آنلاین پیدا کنید. یا می‌توانید از ابزارهای پولی، مانند مواردی که قبلاً ذکر شد استفاده کنید. آنها با کارِ کم، بینش بیشتری به شما می‌دهند.

Moz Keyword Explorer یک ابزار رایگان عالی است، که به شما می‌گوید:

• یک کلمه چقدر ترافیک دریافت می‌کند

• چند درصد کلیک‌ها در نتیجۀ جستجوی ارگانیک (ترافیک ارگانیک، ترافیکی  است که بابت آن به موتورهای جستجو هزینه‌ای پرداخت نشده، صفحات به صورت رایگان در فهرست لینک‌های برتر معرفی شده و با توجه به محتوا به کاربران نمایش داده می‌شوند) است

• دشواری رقابت با این کلمه کلیدی چقدر است

• در نظر گرفتن کلمات کلیدی مشابه

• رقبای برتر برای آن کلمۀ کلیدی

• اعتبار برآورد شده از رقبای برتر

بیایید مثالی بزنیم تا ببینیم یک کلمۀ کلیدی عالی چگونه ایجاد می‌شود؟

شما یک شرکت تهویه مطبوع هستید. آیا “تعمیر کولر گازی” کلمه کلیدی خوبی برای هدف‌گذاری است؟

میزان جستجوی این کلمه کلیدی زیاد است. باید به معیاری مانند دشواری کلمۀ کلیدی نیز توجه کرد. دشواری به مفهمومی اطلاق می‌شود که با ارزیابی رقابت کلمات کلیدی میزان سختی آن را می‌فهمیم.مثلا دشواری این کلمۀ کلیدی 38 از 100 است. این عدد جایگاه کلمۀ کلیدی را در رقابت نشان می‌دهد. درواقع دشواری توصیف می‌کند که چگونه یک سایت با کیفیت در رده‌های بالاتر می‌تواند قرار بگیرد. به عبارت دیگر، دشواری کم به این معنی است که یک سایت عالی می‌تواند به آسانی آب خوردن در بالاترین رده قرار گیرد.

وب سایت شما ممکن است در حال حاضر یک سایت شگفت انگیز باشد یا نباشد. اما ما اینجا هستیم که کمکتان کنیم.

برای درک دشواری ورود به صفحه اول در جستجوی Google، به DA (اعتبار دامنه) سه وب سایت برتر مراجعه کنید و آنها را با دامنۀ خود مقایسه کنید. می‌توانید اعتبار دامنه خود را در ابزار رایگان دیگری، به نام Moz Site Explorer بررسی کنید. اگر DA آنها بسیار بالاتر از شما باشد، رقابت با آنها دشوارتر خواهد بود. اما این بدان معنی نیست که شما به طور کامل این کلمۀ کلیدی را نادیده بگیرید، بلکه فقط باید یک اهرم نیرو به دست آورید. به دست آوردن اهرم نیرو با دو کار زیر انجام خواهد شد. اول این اهرم می‌تواند کلمه کلیدی طولانی (long tail keywords) باشد. کلمه کلیدی طولانی که شامل آن کلمۀ کلیدی هم باشد. مثل:

• هزینه‌های تعمیر کولر گازی

• تعمیر کولر گازی در محل

• عیب‎‌یابی و تعمیر کولر گازی

با انجام این کار به شما این امکان را می‌دهد که بدون انتظار برای رقابت و بالا بردن جایگاه خود، شروع به ساختن اعتبار خود برای کلمه کلیدی جدید کنید.

دوم، از کلمات کلیدی LSI استفاده کنید. LSI یا (فهرست‌بندی معنایی پنهان یا latent semantic indexing) یک روش پیچیده برای بیان هدف است، از کلمات دیگری استفاده کنید که از کلمۀ کلیدی شما پشتیبانی می‌کنند. وقتی این کار را انجام می‌دهید، باعث می‌شود محتوای شما عمیق‌تر به نظر برسد. در واقع، در این روش،  روابط پنهان (Latent) بین کلمات (Semantic) را کشف می‌کند تا بتواند درک بیشتری از مفاهیم داشته باشد. این متد پیشرفت بزرگی در زمینۀ درک مطلب بوده که به کامپیوترها کمک کرده تا اصطلاحات بومی زبان را بفهمند، در حقیقت با توجه به اینکه کامپیوتر نمی‌توانست زبان‌های مختلف را درک کند این سیستم را پیاده‌سازی کردند تا کامپیوتر هم بتواند زبانی که ما صحبت می‌کنیم را کم و بیش درک کند.

استراتژی‌هایی از این دست باعث می‌شوند که این اتفاق بیفتد

نتایج جستجو در استراتژی کلمات کلیدی
نتیجه جستجو با افزونه moz

 

یک  تصویر از نتایج جستجوی گوگل در بالا آمده است. این تصویر با آنچه شما سرچ می‌کنید، متفاوت است. چرا که از یک افزونه رایگان به نام MozBar استفاده شده که برای مرورگر Chrome در دسترس است و برای تجزیه و تحلیل رقبا بسیار مفید است. به اعتبار دامنۀ 3 نتیجه اول توجه کنید. یک وب سایت با 21 DA جایگاه اول را دارد. اما وب سایت‌هایی که اعتبار دامنۀ آنها بالاتر بوده و 94 و 86 هستند در حالی که باید بتوانند این 21 DA را شکست دهند، اما در موقعیت‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند. این اتفاق چگونه رخ داده است؟ ایجاد محتوای مناسب حول کلمات کلیدی شما می‌تواند این اتفاق را رقم بزند. در ادامه به مراحل قابل اجرا برای استفاده در استراتژی کلمات کلیدی در وب سایت شما می‌پردازیم.

هماهنگی لندینگ پیج با استرتژی کلمات کلیدی

8     8. لندینگ پیج‌ها را با کلمات کلیدی هماهنگ کنید

لندینگ پیج‌ها، صفحاتی هستند که کاربر با کلیک بر روی نتیجه جستجو روی آنها فرود می‌آید یا آن‌ها را می‌بیند. ممکن است اعتبار آن به اندازه یک صفحه لندینگ گوگل ads نباشد، اما نقش مهمی در ایجاد آگاهی و اعتماد دارد. همچنین در تبدیل مشتری بالقوه به خریدار واقعی نیز بسیار مهم و موثر است. صفحه فرود یا لندینگ پیج می‌تواند یک صفحۀ فروش، یک صفحۀ قیمت‌گذاری یا یک مقالۀ وبلاگ باشد. در هر حالت، آنچه کاربران در صفحۀ فرود می‌بینند بر تعامل آنها با سایت و نام تجاری شما تأثیر می‌گذارد. لندینگ پیج‌ها را طوری طراحی کنید که کاملا با مقصود شما و کلمات کلیدی مرتبط بوده و سریع، هدف را مشاهده کند. در غیر این صورت، احتمالا  سناریوهای زیر را مشاهده کنید:

  • کاربر یک کلمۀ کلیدی را با نیت خرید سرچ کرده و آمادۀ خرید است. قبل از رسیدن به CTA یا فراخوان عمل (call to action) آنقدر اطلاعات معرفی و آشنایی در پیج هست که مشتری سردرگم می‌شود و سایت شما را ترک می‌کند. در اینصورت مشتری حتمی خود را از دست می‌دهید.
  • یک جستجوگر جستجویی شامل کلمۀ “فروش” را وارد می‌کند. صفحه‌ای که پس از کلیک به آن منتقل می‌شود، او را به صفحۀ محصولات نمی‌رساند. او صفحه را ترک می‌کند.

با این اتفاق نه تنها یک مشتری بالقوه را از دست داده‌اید. بلکه گوگل دکمه‌های برگشت فوری را رصد می‌کند، و به این نتیجه می‌رسد که وب سایت شما برای جستجوی کاربران کارآمد نیست. این امر به این دلیل نیست که سایت شما کند است یا دوستانه نیست. بلکه به این دلیل است که کاربری را تشویق به کلیک روی صفحه‌ای کرده‌اید که او را به صفحه‌ای منتقل می‌کند که مورد انتظار او نیست.

نتیجۀ این امر، کاهش میزان دیده شدن در جستجوهای ارگانیک و تبلیغاتی خواهد بود. در صورت ادامه حتی ممکن است در جستجوی آن کلمۀ کلیدی دیگر دیده نشوید. تاثیر این مطلب خیلی بزرگ است چرا که می‌تواند بر قابلیت اطمینان کلی وب سایت شما تأثیر بگذارد. اگر گوگل وب سایت شما را غیرقابل اعتماد بشناسد، رتبه‌بندی برای هر کلمۀ کلیدی دیگر دشوارتر خواهد بود. تمام تصاویر، موضوعات، زبان و متن فرایند مسیر حرکت مشتری در وب سایت شما را شکل می‌دهد. مطمئن شوید مسیر را به درستی طی کرده‌اید. فرد باید فوراً بداند که روی پیوند درست کلیک کرده است.

صفحه باید با موارد زیر مطابقت داشته باشد:

پرسونا (شخصیت ایده‌آل مشتری)

• جایی که مشتری در فرایند سفر خریدار، در آن نقطه قرار دارد.

• اهداف تجاری شما برای آن محتوا

این صفحه باید کاربران را به ماندن بیشتر روی سایت شما تشویق کند تا در مورد نام تجاری شما اطلاعات بیشتری کسب کنند. یا کاری کند که روی موارد دیگر وب سایت شما کلیک کنند. این امر باعث می‌شود تا در نتایج جستجو بسیار مرتبط بوده و در نتایج جستجو در رده‌های بالا نشان داده شوید.

بهینه سازی نتایج جستجو با استراتژی کلمات کلیدی

        9. پیگیری عملکرد و بهینه‌سازی نتایج در استراتژی ساخت کلمات کلیدی

فراموش نکنید که استراتژی کلمات کلیدیِ شما باید با استراتژی محتوای شما مطابقت داشته باشد. و از آنجا که محتوا باید به طور مرتب به روز شود، برای بهبود بهتر لیست کلمات کلیدی خود، باید عملکرد کلمات کلیدی خود را نیز ردیابی کنید. اگر متوجه شدید که کلمات کلیدی در تعاملات کم هستند، کلمات کلیدی مورد استفاده خود را به روز کنید. یا شاید چند کلمۀ کلیدی طولانی دیگر به محتوای موجود خود اضافه کنید.

هیچ استراتژی کلمه کلیدی، تا زمانی که شما یک سیستم برای ردیابی عملکرد در اختیار داشته باشید، کامل نیست. باید بدانید که چه چیزی را اندازه بگیرید و چگونه اندازه‌گیری کنید. هنگامی که نتایج خود را می‌‌سنجید، متوجه می‌شوید که برخی از کلمات کلیدی و محتوای سایت عملکرد بهتری نسبت به دیگران دارند. آنها را مطالعه کنید تا در مورد چرایی عملکرد آنها بیشتر بدانید.

چه چیزی را باید اندازه‌گیری کرد

در ابتدا، ممکن است تجزیه و تحلیل معیارهای مورد نیاز دشوار باشد. اما سختی کار  نباید شما را متوقف کند. با کسب اطلاعات بیشتر در مورد استفاده از استراتژی ساخت کلمات کلیدی خود، می‌توانید حرکت در مسیر خود را اندازه‌گیری کرده و آن را گسترش دهید. در این مرحله، اهداف هوشمند جدیدی تعیین می‌کنید که به شما کمک می‌کند بفهمید که آیا شما، تیم و کارتان در مسیر درست و خوبی هستید. چند سوال اصلی که با داده‌ها پاسخ داده می‌شوند، در زیر آورده شده است. این موارد را می‌توان در Google Analytics (GA) یا Google Search Console (GSC) ردیابی کرد که هر دو رایگان هستند.

آیا شما دیده می‌شوید؟ تعدادبازدیدکنندگان، تعداد جلسات، بازدیدهای صفحه و غیره را (GA) ردیابی می‌کند.

آیا کلمات کلیدی شما و صفحات لندینگ پیج مرتبط و با کیفیت هستند؟ و شما مخاطبان مورد نظر را جذب می‌کنید؟ نرخ پرش (bounce rate)، مدت زمان ماندن کابر در صفحه و تعداد صفحات بازدید شده توسط کاربر را بررسی کنید.

آیا کلمات کلیدی شما و لندینگ پیج‌ها منجر به تعامل می‌شوند؟ مسیرهای مختلف سایت خود را ترسیم کنید تا بفهمید مردم در چه مکان‌هایی گیر کرده‌اند. ممکن است در فرایند پرداخت یا فرم تماس شما باشد یا کلمات کلیدی شما که نرخ تعامل را کاهش می‌دهد.

آیا استراتژی ساخت کلمات کلیدی شما باعث بهبود رتبه‌بندی کلمات هدفمند در نتایج جستجو می‌شود؟ از ابزارهایی مانند ProRankTracker یا Serpbook که رایگان هستند، استفاده کنید. ابزارهایی مانند اینها هر روز موقعیت شما را در نتایج جستجو ردیابی می‌کنند تا همیشه بدانید وب سایت شما برای یک کلمه کلیدی خاص چقدر قابل مشاهده است. کدام کلمات کلیدی باعث ورود ترافیک به وب سایت شما می‌شوند؟ کدام کلمات کلیدی باعث ایجاد نمایش بدون کلیک می‌شوند؟ در کنسول جستجو مشاهده کنید.

چه صفحاتی بیشترین بازدید را دارند؟ را در Google Analytics مشاهده کنید.

برای گرفتن نتیجه استراتژیک شوید

اجرای تاکتیک‌های SEO بدون استراتژی ساخت کلمات کلیدی مشخص، شما را به شکست محکوم می‌کند. در عوض، با یک استراتژی ساخت کلمات کلیدی مناسب به رونق کسب و کار کوچک خود کمک کنید. بدانید مشتریان شما چه کسانی هستند. در مورد اهداف خود شفاف باشید. بدانید که چگونه می‌توانید از کلمات کلیدی قدرتمند استفاده کنید. برای تحقق اهداف خود، محتوای خود را با کلمات کلیدی خود هماهنگ کنید.

آیا شما در حال تلاش برای اجرای یک استراتژی کلمات کلیدی کارساز هستید؟ ما می‌توانیم با استراتژی‌های مناسب به شما در رشد تجارت خود کمک کنیم. امروز با ما تماس بگیرید.

 

منبع: lyfmarketing.com

5/5 - (113 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *