مدیر جوان
راهنمایی طراحی لوگو تجاری

چگونه یک لوگو تجاری بزرگ و انقلابی بسازیم

 طراحی لوگو، نکات انقلابی کردن و دربردارندۀ شعاری برای یک برند موثر 

یک لوگو به یادماندنی، با اجزایی از تصاویر دیدنی و جذاب و یک شعار تکرارپذیر ساخته شده است. لوگو میتواند نقش قابل توجهی در این امر داشته باشد که آیا مشتریان کسب و کار شما را حمایت میکنند و یا کسب و کار رقیب شما را. لوگویی با دوام بسازید که تصویری بطلبد و یا گاهی عبارتی، که توجه مشتری را بر آنچه که کسب و کار شما ارائه میدهد متمرکز کند. عناصر طراحی یک لوگو باید هدف، خدمات و محصولات شرکت را دربربگیرد تا بازده خالص سرمایه‌گذاری برند شما را فراهم کند.

 یک لوگوی بادوام کلید برندسازی موفق شما است 

شما باید مقدار قابل توجهی به نام شرکت خود حساسیت به خرج داده و روی آن توجه گذاشته باشید و مطمئن باشید که بیانگر این باشد که شما چه کسی هستید و چه کاری ارائه میدهید. حالا کاری که باید انجام بدهید آمیخته کردن تصویری با این نام است تا در ذهن مشتریهای هدفتان قطعۀ اصلی دنیای کاری خودتان را حکاکی کنید.

برای مثال شرکت آمازون که در لوگوی خود فلشی را ترکیب کرده که از حرف a که اولین حرف زبان انگلیسی میباشد تا حرف z که آخرین حرف در زبان انگلیسی است در نام خود اشاره میکند که باعث یادآوری وسعت کالا در خدمات این شرکت به مشتری میشود.

لوگوی شرکت آمازون

 هشت نکتۀ طراحی لوگو 

 به یاد نگه دارید که یک طراحی لوگو قدرتمند: 

  • دارای یک تصویر متعادل و قوی و شاید با کمی اضافیات باشد. در غیر این صورت به هم ریخته دیده میشود.
  • متمایز و جسورانه باشد تا در یک نگاه آن را آسان سازد.
  • تصویر گرافیکی ای داشته باشد که برای کسب و کار شما مناسب به نظر برسد.
  • با نام شرکت شما به خوبی به کار آید.
  • با فونتی طراحی شده باشد که خوانایی داشته باشد.
  • به وضوح دربارۀ کسب و کارتان صحبت کند.
  • در قالب سیاه و سفید خود به همان خوبی به نظر برسد که در قالب رنگی خود دیده میشود.
  • در وبسایت و چاپ به خوبی دیده شود (کارتهای ویزیت و یا لوازم التحریرها).

تاج به یادماندنی لوگو شرکت هال مارک یکی از دلایلی است که هر زمانی که شما به خرید یک کارت پستال نیاز پیدا میکنید این شرکت به یاد شما می‌آید. ساده است، جسورانه است و هم در رنگی و هم سیاه و سفید خوب به نظر میرسد. این لوگو همچنین کیفیت مورد نیاز را برای چیزی که با این برند مهر و موم شده را نیز نشان میدهد. پس این لوگو با نام شرکت هم به خوبی به کار می‌آید.

 شعارهای نهفته در لوگو و برچسبهایی که به آن اضافه میشوند سبب بهبود آن میشوند 

یک برچسب معمولاً یک عبارتِ سه الی هفت کلمه ای است که لوگو شما را همراهی میکند. هدفِ یک برچسب، بیانِ سریعِ مهمترین مصلحتهای شرکت شما برای مشتری هدفتان میباشد. همچنین میتواند به عنوان یک ارتباط‌گیری دوباره تکراری برای خدمات شما باشد تا ممکن باشد مشتریها را به بازبینی برند شما مجبور کند.

  • هنگام بلند خواندن یا شنیده شدن برند، یک برچسب به عنوان نشانه ای برای واکنش عمل کند.
  • یک برچسب تأثیرگذار میتواند فراخوانی برای اقدام و عملی مرتبط را با لوگو و یا برند آمیخته کند.
  • برچسب عبارتی است که وقتی صحبتی به میان بیاید میتواند با مشتریهایی که از برند لذت میبرند ارتباط برقرار کند.
  • حتی در غیاب یک لوگو، یک برچسب میتواند احیاکنندۀ یادبود یک لوگو و یا برند باشد.
  • در ترکیب با یک لوگو، یک برچسب میتواند نقطۀ مشترکی از یک برندسازی باشد که برای مشتریها آن برند را یادآوری میکند.

شرکتها میتوانند برچسبهای تأثیرگذاری بسازند وقتی که زمان خود را برای شناسایی کیفیت و واکنشهایی صرف میکنند که میخواهند مشتریانی را که به برندسازی اهمیت میدهند تحریک کنند.

طراحی لوگو تجاری و برندسازی

 برچسب شرکت هال مارک 

هنگامی که شما به اندازۀ کافی به فرستادن بهترین کارت پستال اهمیت میدهید، خواستار تمایلی شخصی برای داشتن احساس رضایت و قدردانی از لوکس و لاکچری بودن هستید.

قصد، نشان دادن جدا و متمایز بودن برند هال مارک از رقبای ارائه دهندۀ کارتهای پستال است، با اینکه ممکن است کالایی بیش دیده نشود. شرکت هال مارک توسط جویس کلید هال تأسیس شد. او از میراث هال مارک (هال مارک به معنی انگ، برچسب، برند، نشانه و … میباشد) برای کسب و کار خود استفاده کرد که تمبرهایی بودند که کیفیت، خالصی و حقیقت را نشان میدادند تا نوع خدمات و ارزش شرکت مورد نظر مشتریان را برای وابستگی با آن نام توصیف کند.

ساخت یک لوگو برجسته و برچسب متمایز برای یک برند در حال توسعه که یک تصویر قابل تشخیص برای شرکت شما فراهم میکند حیاتی میباشد و میتواند ارزش سرمایه‌گذاری زمان و پول شما را برای توسعۀ این جنبه های عمومی پیش رو شرکت شما را داشته باشد. این عناصر میتوانند اولین و پایه‌ثابت کننده ترین تأثیر بر مشتریان را به صورت پایه بر برند شما شناسایی کند.

4.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *