مدیر جوان

آیا آنتونی رابینز تندخوان است؟

متوجه شده ام بسیاری از دانش آموزانم در کلاس از آنتونی رابینز یاد می کنند. بعضی از آنها از کتاب ها و برخی دیگر از ویدئوهایش استفاده کرده اند. بسیاری از کسانی که از تعلیمات او بهره برده اند  به زندگیشان جان دوباره بخشیده اند و اثرات مثبتی در موفقیت شخصی خودشان ایجاد کرده اند. ما در modirejavan.com با جدیت برای بهبود شخصی و آموزش افراد تلاش میکنیم و سعی داریم تا این تلاش ها ، اهداف و موفقیت های حاصل شده را با شما نیز سهیم باشیم.

 

تند خوانی آنتونی رابینز
تند خوانی آنتونی رابینز

هر کسی که پیرو افکار و آموزه های رابینز است این را میداند که یکی از نکات کلیدی در موفقیت وی آموختن تندخوانی بوده است. در اینجا بخشی از (صفحه 19 تا 20) کتاب پرفروش وی با نام “پول، استاد بازی” را برایتان آورده ام:

 

در جوانی تصمیم گرفتم که هر روز یک کتاب بخوانم. اگرچه به این هدفم نرسیدم اما طی 7 سال بیش از 700 کتاب مطالعه کردم …

 

رابینز در دوران راهنمایی در یک دوره تندخوانی شرکت می کند و در دوران دبیرستان حدود 700 کتاب از مدرسه امانت می گیرد و می خواند. اکثر کتاب ها در حوزه فلسفه و بهبود عملکرد فردی بوده اند. آن زمان تونی رابینز 19 ساله بوده و بیش از 1000 کتاب خوانده بوده است.

شرکت در دورۀ تندخوانی زندگی تونی را تغییر داد. این دوره به رشد و توسعۀ فردی او شتاب و قدرت بخشید. دورۀ تندخوانی او را در مسیری قرار داد تا به کسی که امروز او را می شناسید تبدیل شود.

چرا؟

مطالعه پایه و اساس فراگیری دانش است. مطالعه حیاتی ترین گام در بهبود عملکرد فردی که به تمام زمینه های رشد و پیشرفت شخصی شتاب و قدرت می دهد. هر چه بیشتر بخوانید بیشتر می آموزید و در نتیجه بیشتر رشد خواهید کرد. هر کسی مجموعه ای از اطلاعات دارد که در زندگی شخصی برای رسیدن به اهدافش از آن استفاده می کند. اطلاعات بیشتر موفقیت های بیشتر را به دنبال خواهد داشت. دریافت اطلاعات به روز و با تداوم زمانی یکی از راهکارهای اساسی برای موفقیت تمام انسان های موفق از جمله رابینز است.

 

توماس جفرسون، آبراهام لینکولن، فردریک داگلاس، وینستون چرچیل، تدی روسولت، جان اف کندی، بیل گیتس، وارن بافت … همگی خواننده های حرفه ای کتاب در زمینه دانش تخصصی شان بوده اند و موفقیت شان را مدیون اطلاعاتی هستند که از کتابهای مختلف دریافت کرده اند.

 

یادگیری تندخوانی در چه مواردی مفید خواهد بود:

  • خواندن مجلات، روزنامه ها (به ویژه روزنامه های حجیم آخر هفته!) و مطالب خبرگزاری ها.

  • به روز بودن از طریق خواندن کتاب های کسب و کار تا در موقعیت های مناسب و جلسات کاری بتوان از آنها استفاده کرد.

  • جویندگان کار: آیا به لبه ای برای بالا رفتن از ستون نیاز دارید؟ تندخوانی مهارتی است که میتوانید در چنته داشته باشید و از آن استفاده کنید. موسسۀ ما در پایان دوره گواهینامه شرکت در دوره را برایتان صادر خواهد کرد تا در موقعیت های شغلی مناسب بتوانید از آن استفاده کنید.

  • دانش آموزان: آیا دوست دارید نمرات عالی داشته باشید؟آیا مایلید که در تمرین های کلاسی و امتحانات باهوش تر ظاهر شوید و برای سایر فعالیت هایتان نیز زمان آزاد داشته باشید؟

  • رتبه یک در کلاستان باشید و با نمرات عالی خود را برای کنکور آماده کنید.

  • برای اوقات بیکاری و بازنشستگی برنامه ریزی کنید و کتاب های نخوانده را از قفسه ی کتابخانه تان بیرون بکشید.

تندخوانی زندگی شما را دگرگون خواهد کرد و قسمت امیدوارکننده این است که می توان آن را با آموزش فراگرفت و با تمرین در آن حرفه ای شد. ما و همکارانمان در مثبت بینان شریف بستری را فراهم کرده ایم که در کلاس های تندخوانی و تقویت حافظه شرکت نمایید و در صورتی که امکان حضور در کلاس برایتان فراهم نیست با جزوه ها و نرم افزارهای آموزشی در مسیر موفقیت شغلی و تحصیلی و زندگی گام بردارید.

 

به زندگی تان شتاب دهید!

شتاب
شتاب
4.6/5 - (19 امتیاز)

2 در مورد “آیا آنتونی رابینز تندخوان است؟”

  1. بسم الله الرحمن الرحیم. سلام و عرض خدا قوت خدمت همه دوستان زحمت کش مجموعه بی فست. بسیار از شما ممنونم به خاطر اطلاعاتی که در اختیار ما قرار میدهید. البته برخی مطالب شما مانند این مطلب به هر حال تحلیلی است هر تحلیلی با تمام خوبی های ارزشنمندش جای نقد دارد. اول آنکه واقعا انسان با محرک های اطراف محیط زندگی اش درگیر می شود و به طور طبیعی می خواهد از آن استفاده بکند و بعد از آن می خواهد به بهترین نحو علاوه بر رفع نیازش از آن سریعتر و دقیق تر بهره ببرد و در این راستا دست به آزمون خطا های بی شمار می زند تا اینکه راه حلی را بیابد که با انجام آن سیر و دستور العملی که خود تبیین کرده است و مسلط شدن بر آن که همانا ابتدا ناتوانی آگاهانه است و سپس کنترل آن با قشر قدامی مغز همان لوب پیش پیشانی و در نهایت لطف بزرگ خداوند به انسان که توانمندی ناآگاهانه است و سپردن مسئولیت آن به مخچه که سریع دقیق و بدون فکر می توانیم آن را انجام بدهیم. وسپس مرحله ای زیبا تر برای به اشتراک گذاشتن این زمان و انرژی با دیگران حتی بعد از مرگ که این همان ارزشمندی است که خداوند به آن سوگند یاد کرده است ن والقلم و ما یسطرون و قوه قدرتمند تخیل که به انسان این امکان را می دهد که با شنیدن یا تنها با خواندن چیز هایی را ببیند که قبلا ندیده است حس ها و حالاتی را تجربه کند که تا بحال تجربه نکرده است و مستقیم به سراغ اصل مطلب برود و راه را بیراهه نرود. از این رو مطالعه و آگاه شدن از یک حقیقت یا دستور العمل که ما را به سمت کامیابی بیشتر در زندگی سوق می دهد بسیار عالیست حتی حال که این مطلب را تایپ می کنم به لطف خدا و ثمره سالها تلاش افرادی است که مدت زیادی را برای دستیابی به یک دستورالعمل برای تایپ سریعتر با ده انگشت هم زمان صرف کرده اند تا بنده این چنین و با کمترین خستگی و بیشترین اشتیاق این عمل را انجام بدهم اما در این بین نکته ای وجود دارد که خوبی های یک چیز نباید ما را آنچنان دست پاچه بکند که که بی مهابا و بدون شناخت آن را دراختیار گیریم که در آن صورت برای ما ابزاری خطر ناک خواهد بود که ممکن است به خود آسیب بزنیم. تند خوانی بسیار مهارت خوبی است بنده خود به لطف خدا مهارت تند خوانی را کسب کردم اما به خاطر ضربه ای که به خاطر نادانی یا دانسته خورده ام قصد دارم تجربه ام را با شما در میان بگذارم بنده فکر می کنم که هر چیز خوبی که در زندگی ما وجود دارد اگر در جای مناسب خود و به موقع استفاده نشود نه تنها خوب نیست بلکه مضر هم هست. اما من یک سوال از شما دارم آیا تند یا سریع خوانی یک داستان زمانی که قرار است ما قدم به قدم با شخصیت های داستان زندگی بکنیم همذات پنداری بکنیم خود را در جای آنها قرار دهیم و سوای اینها درسایت ویدو آل تفکر سریع و آرام را ببینید در ثانی آیا حاضر می شوید یک فیلم را روی دور تند بگذارید و ببینید و بگویید نه من می خواستم این فیلم رو بفهمم اصلا فهمیدی…… یا فلسفه، اشعار سنگین،مواعظی که باید آنها را بقوه گرفت وسریع از کنار آنها رد نشد و مهم تر از همه متن هایی مثل این نوشته من که تحلیلی است و شاید برای هر جمله از آن ده دقیقه فکر شده باشد آیا با سه ثانیه رد شدن از آن حقش ادا می شود؟آیا مطمئنید همان چیزی که نویسنده درک کرده شماهم درک می کنید؟ اما من فکر می کنم تند خوانی در مواردی مثل خواندن یک خبر آگاهی از یک اتفاق، یک دستور العمل فقط برای مسلط شدن و انجام آن یا رابطه علت و معلولی مناسبه.
    سپاس از اینکه تا اینجا همراه من بودید و من براتون بهترین ها رو آرزو می کنم انشالله که با علم یافتن و یادگرفتن(تمرین) و آبادنی در دنیا اون رو به جای بهتری برای زندگی تبدیل کنیم. فبشر عباد الذین یستمعون القول فیتبعون احسنه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *