مدیر جوان
ابزارهای رایگان و یا مقرون به صرفه ساخت لوگو

ابزارهای رایگان و یا مقرون به صرفۀ ساخت لوگو

 طراحیِ سادۀ لوگو برای صاحبان مشاغل آگاه به بودجه 

در مقاله قبلی بهترین نرم افزارهای طراحی لوگو را به شما معرفی کردیم اما این نرم افزارها گاها میتوانند بسیار گران قیمت باشند پس در این مقاله به شما ابزارهایی برای طراحی لوگو که رایگان و یا حداقل مقرون به صرفه تر باشند را معرفی می کنیم.

وقتی که نوبت به ایجاد یک لوگو برای معرفی یک هویت تجاری و یا برند میرسد، صاحبان مشاغل کوچک چندین ابزار رایگان و کم هزینۀ ساخت لوگو در دسترس دارند. اما قبل از استفاده از این ابزارها، صاحبان مشاغل باید ایده‌ای از طرح رنگ برند، فونت، شخصیت و احساس خود داشته باشند تا از سازگاری کامل لوگو با برند تجاری اطمینان حاصل کنند.

01 Design Evo

Design Evo
نمایی از Design Evo

Design Evo هر دو ابزار رایگان طراحی لوگو و کم هزینۀ آن را ارائه میدهد. به صورت ساده یکی از بیش از ده هزار قالب را انتخاب کنید، آن را با فونت، رنگها و موارد دیگر سفارشی کنید و ذخیره کنید.

برخلاف برخی دیگر از لوگو سازها، میتوانید طرح خود را به صورت رایگان دانلود کنید. با این حال، وضوح محدود خواهد بود و شما نیاز به اعتبارگیری از Design Evo دارید. با قیمتی البته دلاری میتوانید تصویری کرایه‌ای دانلود کنید که بتوانید راحتتر ویرایش کنید و با هزینه ای بالاتر میتوانید تصویری کامل با فایلهای بُرداری و مالکیت حق چاپ را دانلود کنید.

02 لوگوساز Canva

Canva
نمایی از Canva

این ابزار محبوب که کمک میکند افراد غیر طراح تصاویر قابل اشتراک را ایجاد کنند همچنین یک سازندۀ لوگو رایگان نیز میباشد. شما میتوانید از بین قالبهای از پیش ساخته شده انتخاب کنید و آنها را تا نقطۀ علاۀ خود سفارشی کنید. شما میتوانید از مولّد لوگو هوش مصنوعی آن استفاده کنید، یا میتوانید با عناصر موجود و در دسترس، موارد دلخواه خود را از ابتدا ایجاد کنید.

میتوانید برای پرداخت یک حساب کاربری رایگان ثبت نام کنید و بدون پرداخت پولی یک تصویر پرکاربرد ایجاد و دانلود کنید. با این حال، اگر میخواهید از تصاویر خاص یا سایر عناصر طراحی استفاده کنید باید هزینه بپردازید
(هر کدام از آنها یک دلار هزینه دارد).

03 لوگوساز Wix

Wix Logo Maker
نمایی از Wix

این بستر توسعۀ وب به دلیل کمک به افراد ساخت وب سایتهای خاص خود شناخته شده است. اما به آنها در ایجاد لوگو نیز کمک میکنند. این لوگو ساز پس از وارد کردن اطلاعاتی مانند نام شرکت، هدف، رنگهای اختصاصی برند و فونتها لوگویتان را میسازد. پس به مقداری که مناسب میبینید میتوانید لوگو را تغییر دهید و سفارشی کنید.

میتوانید برای یک حساب کاربری Wix ثبت نام کنید و یک طرح کم هزینه را به صورت رایگان دریافت کنید اما برای دانلود نسخۀ کرایه‌ای، باید هزینۀ دلاری کنید.

04 لوگوساز Squarespace

Scuarespace
نمایی از Squarespace

مانند Wix ،این لوگوساز نیز در کمک به افراد برای ساخت وب سایتهای خود تخصص دارد و یک سازندۀ لوگو رایگان میباشد. با این حال، نیازی به ثبت نام در یک حساب کاربری برای شروع ایجاد لوگو ندارید. شما به سادگی نام کسب و کار خود را تایپ میکنید، و به صفحه‌ای منتقل میشوید که میتوانید یک طرح را ایجاد و اختصاصی کنید.

واقعیت این است که اگر میخواهید لوگوهای کرایه ای نامحدود رایگان ایجاد و دانلود کنید، پس باید با برنامۀ Squarespace برنامه‌ریزی کنید.

05 Looka

Looka
نمایی از Looka

این ابزار آنلاین از هوش مصنوعی برای کمک به شما برای ایجاد لوگو استفاده میکند. در ابتدا نیازی به ثبت نام ندارید. به سادگی نام شرکت خود را وارد میکنید و سپس چند سبک لوگو، رنگ و سمبلی که دوست دارید را انتخاب میکنید. سپس این ابزار در مرحلۀ بعد لوگویی تولید میکند که شما میتوانید به دلخواه تغییر دهید. با این حال، برای دیدن و سفارشی کردن لوگویتان از شما خواسته میشود که یک حساب کاربری ایجاد کنید. اگر میخواهید لوگو را دانلود کنید، نیاز به پرداخت پیدا میکنید. این هزینه بین بیست الی هشتاد دلار متفاوت و مانده به نیاز شما خواهد بود.

06 ابزار Logo Maker

Logo Maker Tool
نمایی از Logo Maker

این ابزار برای استفادۀ رایگان است اما شما باید برای دانلودِ طرح هزینه بپردازید. شما میتوانید بین ده هزار قالب انتخاب و برای برند خود سفارشی و اختصاصی‌سازی کنید. شما میتوانید لوگوهای دلخئاه بسیاری، طراحی و ذخیره کنید.

با این حال، اگر شما میخواهید لوگویی را دانلود کنید، در صورت تمایل به استفاده از آن روی سایر موارد غیر دیجیتالی مانند کارت ویزیت، میتوانید نسخه‌ای با وضوح بالا از آن را در فرمتهای EPS، PNG، GIF و یا JPEG خریداری کنید.

این شرکت همچنین ضمانت “شما عاشق لوگوی خود خواهید شد” را مقابل شما قرار میدهد. این شرکت میگوید اگر شما از لوگوی خود راضی نبودید و کارکنان آنها نتوانستند به شما در رفع این مشکل در مدت 30 روز کمک کنند، پس پول شما را پس میدهند.

07 سرویس لوگو رایگان (Free Logo Services)

FreeLogoServices.com

سرویس لوگو رایگان کمی نادرست است، بله، شما میتوانید لوگو و سایر آیتمهایی که از یک لوگو در کارت ویزیتها، آگهی و بنرها و موارد دیگر استفاده میکنید را بسازید با این حال، وقتی شما یک لوگویی را که دوست دارید را میسازید و میخواهید از آن استفاده کنید، باید 39 دلار و 95 سنت برای آن بپردازید.

با وجود این، استفاده از این ابزار آسان است. به سادگی متن لوگو خود را وارد کنید، یکی از هزاران طرح را انتخاب میکنید، لوگو را با رنگ و طرح خود سفارشی میکنید و فایلتان را ذخیره میکنید.

08 Logo Ease

Logo Ease
نمایی از Logo Ease

Logo Ease مقداری از لوگوسازهای دیگر متفاوت است، چرا که ابزاری دقیق برای انجام این کار نیست. در عوض، این ابزار طراحان حرفه‌ای دارد که براساس داستان تجاری شما سه لوگو ایجاد میکنند.

اگر یکی از آنها را دوست داشتید، میتوانید مالکیت کامل و حق چاپ را با قیمت 99 دلار خریداری کنید.

 

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *