مدیر جوان

چطور عاشق مطالعه شویم ؟ ( بخش دوم )

عشق به مطالعه و خواندن کتاب ( بخش دوم )

بخش دوم : شرایط مطالعه خود را بهینه کنید.

محیط مناسب برای مطالعه فراهم کنید
محیط مناسب برای مطالعه فراهم کنید
[quote font_size=”18″ font_style=”italic” bgcolor=”#ecf0f1″ color=”#2c3e50″ bcolor=”#f1c40f” arrow=”yes”]آیا مقاله بخش اول ” چطور عاشق مطالعه شویم ؟ ” را خوانده اید ؟[/quote]

1 – محیط مناسب برای مطالعه فراهم کنید.

محیطی پیدا کنید که ساکت ، دارای نور مناسب و راحت باشد. حتی می توانید گوشه ای از اتاق را برای مطالعه در نظر بگیرید. عوامل حواس پرتی در اطراف شما می توانند تمرکز کردن را برای شما بسیار سخت کنند. هیچ کس دوست ندارد یک متن را بارها و بارها بخواند.

نکته :
پیدا کردن محل مناسب مطالعه نیز به اندازه انتخاب یک کتاب خوب برای اکثر افراد دارای اهمیت است.

  • گاهی اوقات افراد به دلیل حساسیت به نور اذیت می شوند و همین می تواند عاملی برای سردرد آنها هنگام مطالعه باشد. بنابراین بهتر است از متن های دارای کنتراست بالا ، کاغذهای گلاسه و نور فلوئورسنت برای مطالعه اجتناب کنید.

  • همچنین لزومی ندارد شما حتما در خانه مطالعه کنید. می توانید از کافی شاپ ها ، کتابخانه ها یا حتی پارک های نزدیک خود که مناسب هستند برای مطالعه استفاده کنید.

زمانی مخصوص مطالعه در نظر یگیرید
زمانی مخصوص مطالعه در نظر یگیرید

2 – زمانی مخصوص مطالعه در نظر یگیرید.

سعی کنید زمانی خاص برای مطالعه روزانه خود در نظر بگیرید. حتی اگر این زمان 10 دقیقه بعد از ناهار ، 20 دقیقه در اتوبوس و 15 دقیقه قبل از خواب شب باشد ، در اینصورت خواهید دید که به صورت کاملا نامحسوس ، روزانه 45 دقیقه از زمان شما صرف مطالعه شده است.

  • شما حتی می توانید مطالعه را به یک بازی برای خود تبدیل کنید. زمان های مشخص برای مطالعه تعیین کنید و بعد از مطالعه به خود جایزه ای بدهید. درنهایت خواهید دید که خود مطالعه بهترین جایزه برای شما بوده است.

how-to-love-reading-3
همیشه یک کتاب با خود به همراه داشته باشید

3 – همیشه یک کتاب با خود به همراه داشته باشید.

شما هیچ وقت نمی دانید کی ممکن است چند دقیقه وقت اضافی داشته باشید. برای مثال منتظر ماندن در سالن انتظار ، رفت و آمد با وسایل نقلیه عمومی ، منتظر ماندن در رستوران برای رسیدن دوستتان و …… همگی زمان هایی هستند که ما را تحریک می کنند گوشی خود را برداریم و تلگرام و پیام های خود را چک کنیم. با داشتن یک کتاب همراه خود ، می توانید عشق به مطالعه را در خود افزایش دهید.

  • اگر کتابخوان الکترونیک داشته باشید ، می توانید یک کتابخانه کامل را با خود حمل کنید. انتخاب با شماست.

لیست مطالعه داشته باشید
لیست مطالعه داشته باشید

4 – لیست مطالعه داشته باشید.

چه دفترچه یادداشت کوچک یا اپلیکیشن یادداشت در گوشی یا ابزاری دیگر دارید ، آن را دم دست داشته باشید تا منابعی که می بینید یا می شنوید را در آن یادداشت کنید و در آینده مطالعه کنید. به خاطر سپاری عناوین و نویسنده ها در کتابفروشی ها یا کتابخانه ها مشکل است و کار را برای انتخاب کتاب سخت می کند. با داشتن یک لیست دم دستی ، همیشه کتاب هایی که می توانند برای شما جال باشند را خواهید یافت.

  • اگر در کتابخانه یا کتابفروشی هستید و یک کتاب به شما لبخند تحریک آمیزی می زند !!!!  😆  ، بلافاصله آن را در لیست یادداشت کنید و یا بک عکس از جلد آن بگیرید. با این روش آن را برای خرید های بعدی به یاد خواهید داشت.

نویسندگان یا مجموعه هایی را که دوست دارید را دنبال کنید
نویسندگان یا مجموعه هایی را که دوست دارید را دنبال کنید

5 – نویسندگان یا مجموعه هایی را که دوست دارید را دنبال کنید.

وقتی عاشق نوع نوشته های نویسنده ای می شوید ، درباره خودش و دیگر کتاب هایی که نوشته ، جستجو و تحقیق کنید. حتی اگر موضوع دیگر کتاب های نویسنده شما را جذب خود نکند. دوست داشتن سبک نوشته های خاص می تواند شما را به سمت کتاب هایی سوق دهد که ممکن بود انتظار لذت بردن از آنها را نداشتید. بنابراین حتما سایر کتاب های نویسنده ای را که عاشقش هستید را جستجو کنید.

مثلا من خودم عاشق کتاب های دارن هاردی هستم  😉 

مطالعه خود را عمومی کنید
مطالعه خود را عمومی کنید

6 – مطالعه خود را عمومی کنید.

به دنبال کانون های کتاب و گروه های مطالعه که به کتاب های مورد علاقه شما توجه دارند بگردید و عضو آنها شوید. مطالعه مانند دیدن فیلم یا تماشای تلویزیون یک کار جمع نیست ولی شما می توانید تاحدودی این کار را عمومی کنید. شما می توانید به عنوان سرگرمی ، راجع به کتاب ها با یکدیگر گفتگو کنید.

  • پیدا کردن گروه های محلی این شکلی معمولا ساده نیست ، اما شما می توانید در محیط آنلاین به خوبی با جوامع مطالعه آشنا شوید.

کتاب های صوتی گوش دهید
کتاب های صوتی گوش دهید

7 – کتاب های صوتی گوش دهید.

گاهی اوقات مدرسه ، دانشگاه ، کار یا مشغله های دیگر به شما اجازه نمی دهند زمان کافی برای مطالعه در زمینه علایقتان داشته باشید. در این شرایط با گوش دادن به کتاب های صوتی بخشی از جای خالی کتاب در زندگی خود را روزانه پر کنید. حتی گوش دادن به کتاب های صوتی این امکان را به شما می دهد تا باتوجه به مشغله هایی که دارید و نمی توانید کتاب بخوانید ولی از یادگیری و مطالعه لذت ببرید و به آن علاقه مند شوید.

پیشنهاد من کتاب های صوتی انتشارات شادن پژواک است  ➡ 

به کتابخانه محل خود مراجعه کنید
به کتابخانه محل خود مراجعه کنید

8 – به کتابخانه محل خود مراجعه کنید.

در کشور ما مطالعه کتاب در اکثر کتابخانه ها رایگان است و در ازای امانت کتاب هم مبلغ ناچیزی برای عضویت گرفته می شود ، بنابراین خود را به مراجعه دوره ای به کتابخانه محلتان عادت دهید تا همیشه با مطالعه سر و کار داشته باشید.

به فروشگاه های کتاب مراجعه کنید
به فروشگاه های کتاب مراجعه کنید

9 – به فروشگاه های کتاب مراجعه کنید.

چه کتابفروشی های کوچک چه بزرگ معمولا کتاب های متنوعی برای فروش دارند و بهترین محل برای مرور و خرید کتاب هایی هستند که دوستشان دارید. گاهی اوقات محاصره شدن توسط قفسه های کتاب و قرار گرفتن میان کتاب هایی که دوستشان دارید ، شور و اشتیاق شما را برای مطالعه کتاب و خرید آن بالا می برد.

 

5/5 - (1 امتیاز)

4 در مورد “چطور عاشق مطالعه شویم ؟ ( بخش دوم )”

  1. سلام من هیچ چیزی برای دانلود کردن پیدا نکردم.پول رو هم پرداخت کردم

  2. محمد نهاوندیان

    با سلام
    شما کودوم محصول رو پیشنهاد می کنید :
    shadenco. com/subject/?q=ksb-w-kar

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *