مدیر جوان
SEO VS PPC

SEO vs PPC – راهنمای بازاریابی موتور جستجو برای مبتدیان

در این مقاله به مقایسه seo  و ppc میپردازیم. حتما از گوگل برای جستجوی محصولات مورد نظرتان استفاده کردید. گوگل مهمترین ابزار بازاریابی اینترنتی است. امروزه تقریبا همه برای سفارش آنلاین کالا، یافتن بهترین شعبه در شهر یا پاسخ دادن به سوالی حتما از موتورهای جستجو مثل گوگل استفاده کرده و می‌کنند. گوگل روزانه بیش از 3.5 میلیارد جستجو را پردازش می‌کند. یعنی حدود 40000 در ثانیه! گوگل چگونه شما را می‌بیند؟ چگونه شما را می‌شناسد؟ چگونه ممکن است که در رده‌های بالاتر از رقبای خود قرار گیرید؟

برای اینکه بتوانید تجارت خود را از طریق موتورهای جستجو مانند Google بشناسانید و برای آنها بازاریابی اینترنتی انجام دهید، دو روش وجود دارد. یک راه  بهینه‌سازی موتور جستجو یا (SEO) است و راه دوم پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) است.  تجارت شما باید از کدام یک استفاده کند؟ فاکتورهای مهم برای تعیین SEO یا PPC کدامند؟ با کدام فاکتورها بفهمیم کدامیک برای ما مناسب‌تر است؟ چگونه می‌توانیم از هر دو روش بازاریابی موتور جستجو برای افزایش فروش خود استفاده کرده و رقبای خود را شکست دهیم؟ همۀ این پاسخ‌ها و موارد دیگر اینجاست!!

 

 

مقایسه  SEO  و  PPC

شما حتما کلمات بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) و پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) را زیاد شنیده‌اید، اما ممکن است دقیقاً نحوۀ کار هر کدام از این تاکتیک‌های بازاریابی اینترنتی و بازاریابی موتورهای جستجو را ندانید. در مقایسه seo  و ppc دو تفاوت عمده بین SEO و PPC وجود دارد. اول نحوۀ به دست آوردن ترافیک و دوم محل قرارگیری در صفحات نتایج جستجو.

 اول یک تعریف از ترافیک ارگانیک ارائه کنیم:

ترافیک ارگانیک: هنگامی که کاربران یک جستجو را در موتورهای جستجو انجام می‌دهند، به آن‌ها مجموعه‌ای از نتایج ارائه می‌شود که شامل صفحات رتبه‌بندی شده در موقعیت‌های برتر به صورت ارگانیک است. بهینه‌سازی موتور جستجو یا SEO یک روش است که باعث قرارگیری شما در رده‌های بالاتر به صورت ارگانیک می‌شود. این روش رایگان است! اما به صرف زمان و حوصلۀ زیاد نیاز دارد.

Paid traffic یا پرداخت به ازای هر کلیک: در این روش با استفاده از Google Ads تبلیغات شما در بالای نتایج ارگانیک قرار می‌گیرد. با تبلیغات PPC می‌توانید سریع‌تر نتیجه بگیرید و حتی بالاتر از جستجوی ارگانیک نمایش داده شوید. اما هر بار که کسی روی تبلیغات شما کلیک می‌کند و به وب سایت شما مراجعه می‌کند، باید هزینه بپردازید.

 

محلی سازی سئو در مقایسه seo و ppc

 محلی‌سازی سایت در مقایسه seo و ppc

 

اگر یک کسب و کار محلی دارید مانند یک مطب دندانپزشکی، رستوران یا شغلی که افراد حضوری به دفتر شما مراجعه می‌کنند، خوب است که کسب و کار خود را به صورت آنلاین هم معرفی کنید. حتی اگر شما مشتریان خود را به صورت روزانه و مرتب ببینید، باز هم حضور آنلاین، صددرصد به رونق کسب و کارتان کمک شایانی می‌کند. تفاوت دیگر SEO و PPC این است که از سئو می‌توان برای بهینه‌سازی جستجوی محلی استفاده کرد. یعنی اگر یک کمپین تبلیغاتی اجرا می‌کنید، می‌توانید از کلمات کلیدی مبتنی بر مکان استفاده کنید یا یک مکان جغرافیایی مشخص را هدف قرار دهید.

حتما تا حالا دیده‌اید که وقتی مثلا بهترین رستوران را سرچ می‌کنید، گوگل مپ در نتایج جستجو ظاهر می‌شود. به این حالت محلی‌سازی، سئوی محلی می گویند. این روش برای یازاریابی اینترنت محلی طراحی شده است. مثلا برای کسانی که عبارتی مانند “کافی‌شاپ در نزدیکی من” را سرچ می‌کنند، گوگل نزدیکترین کافی‌شاپ‌ها را نمایش می‌دهد. درواقع گوگل به صورت هوشمند عمل می‌کند و با پرسشی در ابتدای سرچ شما (اینکه می‌تواند به لوکیشن شما دسترسی داشته باشد) محدودۀ جغرافیایی شما را تشخیص می‌دهد. این مورد به خصوص در کاربرانی که با موبایل سرچ می‌کنند، بسیار دقیق‌تر است. با انجام سئوی محلی شما به گوگل می‌فهمانید که کجایید و گوگل سایت شما را به تمام کسانی که لوکیشن‌های حوالی شما را سرچ کردند، نشان خواهد داد. هنگامی که شما رستوران، کافی‌شاپ یا هر چیز دیگری که مکان فیزیکی مشخصی دارد را در گوگل سرچ می‌کنید، گوگل سه نتیجه را به صورت یک پکیج به شما نشان می‌دهد دقت کنید که آدرس، تلفن و نام شما در تمام صفحات سایت شما قابل رویت و یکسان باشد.

با کمک ابزار Google My Business، شما می‌توانید به راحتی کسب و کار خود را در گوگل معرفی کنید. این ابزار رایگان گوگل به شما اجازه می‌دهد، اطلاعاتی مانند آدرس، شماره تلفن، آدرس وب سایت، ساعات کاری و تصاویری از محیط کسب و کار خود را در نتایج جستجو به کاربران نمایش دهید. (اما متاسفانه در ایران به دلیل تحریم امکان استفاده از این ابزار وجود ندارد. ما به جای این ابزار google map را به شما پیشنهاد می‌دهیم که امکانات مشابهی با google my business را ارائه می‌دهد.) همچنین می‌توان از Yext که ابزاری برای مدیریت داده‌ها و وارد کردن کسب و کار در لیست های محلی است، کمک گرفت.

نکته مهم دیگر این است که وب سایت شما حتما باید ریسپانسیو باشد. این موضوع اخیرا مورد توجه گوگل قرار گرفته است که یک سایت باید حتما قابل نمایش در موبایل باشد. پس اگر سایت شما ریسپانسیو نیست اگر آن را ریسپانسیو کنید، تا در نتایج جستجو بالاتر بیایید.

در مقایسه بین SEO و PPC  نکاتی وجود دارد که باید قبل از شروع به کار در مورد هر یک از آنها بدانید.

 

اجزای SEO

 

اجزای SEO

 

روش های مختلفی برای بهینه سازی وب سایت و بالا رفتن در رتبه‌بندی جستجو وجود دارد از جمله بهینه‌سازی صفحه، وبلاگ‌نویسی و لینک‌دهی مجدد. بهینه‌سازی صفحه می‌تواند شامل استفاده از برچسب‌های H1 برای کلمۀ کلیدی رتبه‌بندی، اطمینان از اینکه متن تصاویر دارای متن alt یا جایگزین هستند، نوشتن عناوین و توضیحات متا طوری که شامل کلمۀ کلیدی یا کلمات کلیدی شما باشد. این بهینه‌سازی در صفحه باعث برجسته شدن کلمات کلیدی در سایت شما می‌شود، بنابراین وقتی موتورهای جستجو مانند Google صفحات شما را جستجو می‌کنند، شما را به عنوان یک منبع معتبر می‌بینند و شما را در رتبه‌بندی بالاتر می‌برند.

وبلاگ‌نویسی می‌تواند کارهای زیادی برای وب سایت شما انجام دهد. می‌تواند تعامل مشتری را افزایش دهد، اعتماد ایجاد کند و به شما در رتبه‌بندی کمک کند! به عنوان مثال، اگر بخواهید یک وبلاگ سنگین با کلمات کلیدی سنگین بنویسید، Google  آن را به عنوان اطلاعات مرتبط مشاهده خواهد کرد و آن را برای شخصی که در جستجوی آن کلمۀ کلیدی است، در رده‌های بالا نمایش می‌دهد.

پیوندسازی همچنین برای فرآیند بهینه‌سازی شما بسیار مهم است. خرید بک‌لینک از سایت‌های معتبر و سایت‌های موجود در صنعت شما می‌تواند باعث افزایش رتبۀ شما شود. لینک‌ها به موتورهای جستجو نشان می‌دهند که تجارت شما با یک شرکت معتبر در ارتباط است و به آن‌ها می‌گوید شما نیز باید منبع معتبری باشید. برای مثال وقتی شخصی که نظر شما برای او بسیار ارزش دارد مکانی برای غذا خوردن یا مکانی برای سرویس‌دهی اتومبیل به شما پیشنهاد کند، شما صد در صد آن را می‌پذیرید. گوگل در مورد پیوندسازی دقیقا به همین شکل عمل می‌کند.

پیوند داخلی همچنین می‌تواند کیفیت سایت را افزایش دهد، سلسله مراتب صفحه ایجاد کرده و به کاربران در پیمایش سایت کمک می‌کند. به عنوان مثال، اگر در مورد سئو وبلاگ می‌نویسید و یکی از اصلی‌ترین صفحات سایت شما مربوط به سئو است، می‌توانید به آن صفحه لینک دهید.

 

اجزای PPC

 

 

اجزای PPC

 

پرداخت به ازای هر کلیک یا PPC به معنای واقعی کلمه این است که هر بار شخصی بر روی تبلیغات شما کلیک می‌کند، مبلغی را پرداخت می‌کنید. گوگل چهار تبلیغ پولی قبل از نمایش نتایج جستجوی ارگانیک در ابتدای صفحه و سه تبلیغ در پایین صفحه نشان می‌دهد. مشاغل به گوگل می‌گویند که می‌خواهند تبلیغات خود را کجا قرار دهند و فقط زمانی که مردم روی آنها کلیک کنند پول پرداخت می‌کنند.

یکی از محبوب‌ترین پلت فرم‌ها برای راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی شما Google AdWords است. Google AdWords می‌تواند ROI (نرخ بازگشت سرمایه) شما را تعیین کند. به شما نشان دهد که کدام تبلیغات عملکرد خوبی دارند و کدام یک تعامل خوبی دریافت نمی کنند. AdWords همچنین به شما نشان می‌دهد که برای قرار گرفتن در صفحۀ اول نتایج چقدر پیشنهاد دهید یا (bid تعیین کنید). یا حتی برای قرارگرفتن در اولین نتایج جستجو چقدر باید پیشنهاد دهید.

برای PPC دو نوع تبلیغ وجود دارد، شبکۀ جستجو و شبکۀ نمایش. شبکۀ جستجو شامل تبلیغات متنی است که هنگام جستجوی کلمات کلیدی خاص توسط کاربران نشان داده می‌شود. دومی شبکۀ نمایش است که در کنار جستجو “تبلیغ” نشان داده می‌شود.  تبلیغات شبکۀ جستجو بسیار رایج هستند. برخی از مردم به راحتی تبلیغ بودن آنها را تشخیص نمی‌دهند.

تبلیغات نمایشی شامل تبلیغات بنری است که در سایر وب سایت‌هایی که کاربران از آنها بازدید می‌کنند نمایش داده می‌شود. شما حتما تبلیغات نمایشی را دیدید. تبلیغات نمایشی برای هدف‌گیری مجدد (ریتارگتینگ) مشتریان احتمالی که از سایت شما بازدید کرده‌اند، اما بدون خرید از آن خارج شده‌اند، استفاده می‌شود. ممکن است محصولات اخیراً دیده شده را برای جلب مشتری و برگرداندن او  به سایت و ادامۀ خرید، نشان دهد. این روش یکی از بهترین روش‌ها، برای جذب فروش از دست رفته و تبدیل مشتریان بالقوه به خریداران مادام العمر محصولات شماست.

برای نمایش در صفحات نتایج جستجوی گوگل، باید تبلیغ را ایجاد کنید. تبلیغات جستجو، در نتیجۀ جستجوی کاربران اینترنت است. به این صورت که وقتی که کاربران عبارتی را سرچ کرد که با محتوای تبلیغاتی تبلیغ‌دهنده یکی بود به آنها نمایش داده خواهد شد. تبلیغات جستجو با دو عنوان و یک توضیح قالب‌بندی می‌شوند و همچنین می‌توانند شامل افزودنی‌هایی باشند که به افراد اطلاعات بیشتری می‌دهد. این موارد می‌تواند شامل دکمه‌های تماس، اطلاعات مکان و لینک به صفحات خاص در سایت شما باشد. برنامه‌های افزودنی می‌توانند جذابیت تبلیغات شما را بیشتر کرده و اطلاعات بیشتری را به مشتریان بالقوه ارائه دهند.

 

 

 

مقایسه seo  و ppc در کلمات کلیدی

تحقیق برای انتخاب استراتژی کلمات کلیدی بسیار مهم است و در مقایسه سئو و PPC متفاوت است. تحقیقات کلمات کلیدی SEO به این شکل است که فرض کنید شما قهوه می‌فروشید ممکن است تصور کنید که کار ساده‌ای است و قهوه را به عنوان کلمۀ کلیدی انتخاب کنید که وقتی کسی کلمه قهوه را جستجو کند، ظاهر شوید!!!! در حالی که این کلمه بسیار گسترده است و به احتمال زیاد جستجوی محلی کافی شاپ‌ها را نیز در پی خواهد داشت. برای انتخاب کلمۀ کلیدی مناسب خود را به جای مشتری بگذارید. امتیاز فروش منحصر به فرد خود و مواردی را که مشتری می‌خواهد در Google جستجو کند تا قهوۀ شما را پیدا کند، بیابید.

با استفاده از برنامه‌ریز کلمات کلیدی Google AdWords شروع کنید. در اینجا یک جستجوی ساده برای کلمه کلیدی “قهوه” آمده است. می‌توانید میانگین جستجوی “قهوه” در ماه 2،240،000 را ببینید. اگر مشاغل کوچکی هستید، احتمالاً از نظر جستجوی ارگانیک شانس رتبه‌بندی این کلمه را ندارید. در زیرِ کلمۀ کلیدی یا کلمات کلیدی که جستجو می‌کنید، لیستی از کلمات کلیدی مرتبط وجود دارد که می‌تواند مفید باشد.

هنگامی که لیستی از کلمات کلیدی بالقوه‌ای که می‌خواهید برای آنها رتبه‌بندی کنید را پیدا کردید، باید کمی تحقیق کنید. رقبا را بررسی کنید. آیا شرکت‌های دیگری هستند که سعی می‌کنند برای کلمۀ کلیدی شما رتبه‌بندی کنند؟ آیا می‌توانید عنوان و متای توصیف بهتری بنویسید یا کپی بیشتری به سایت خود اضافه کنید؟ آیا سایت آنها از شما معتبرتر است؟ آیا در حال حاضر صفحه‌ای برای کلمات کلیدی انتخابی شما در سایتتان وجود دارد یا باید صفحات جدید ایجاد کنید؟ اینها سوالاتی هستند که باید قبل از انتخاب کلمات کلیدی از خود بپرسید. این روند کمی انسان را می‌ترساند، اگر به کمک نیاز دارید، از یک متخصص کمک بگیرید.

تحقیق در مورد کلمات کلیدی PPC کمی متفاوت‌تر است. بیایید به مثال قهوه برگردیم. فرض کنید برنامه‌ریز کلمات کلیدی به ما می‌گوید که مبلغ پیشنهادی 1.92 دلار برای کلمه کلیدی “قهوه” است که نسبتاً ارزان است. اگر بودجه دارید، احتمالاً می‌توانید رقابت را پشت سر بگذارید اما استفاده از کلمۀ کلیدی ساده میتواند ترافیک اشتباه را به سمت شما هدایت کرده و بی‌خودی هزینه روی دستتان بگذارد بدون اینکه فروش داشته باشید. جون کاربران اشتباهی روی سایت شما کلیک می‌کنند و چون منظورشان چیز دیگری بوده، بنابراین خارج می‌شوند. برای اطلاعات بیشتر درباره استراتژی ساخت کلمات کلیدی اینجا کلیک کنید.

 

در مجموع چهار نوع (Keyword Match Type) تطبیق برای کلمات کلیدی وجود دارد. در زیر آنها را معرفی و تشریح میکنیم:

Broad یا تطبیق گسترده: حالت Broad، وسیع‌ترین و گسترده‌ترین حالت کلمه در گوگل ادز است که به صورت پیش فرض بر روی کلمات کلیدی اعمال می‌‌‌‌‌شود. در این حالت گوگل مجاز است هر زمان که کاربر به جستجوی کلمه‌ای ازعبارت کلیدی تعریف شده در کمپین اقدام نمود، تبلیغ شما را به او نمایش دهد.

مثال: فرض کنید کلمۀ کلیدی شما دوچرخه است. با انتخاب جستجوی گسترده، اگر کاربری دوچرخه برقی، دوچرخه کوهستان و دوچرخه ورزشی و غیره را سرچ کند، سایت شما در نتایج جستجوی او به نمایش در خواهد آمد.

Modified Broad یا تطبیق گسترده اصلاح شده: این نوع به شما این اجازه را می‌دهد که به تعداد زیادی از بیننده‌ها برسید، اما کنترل بهتری بر روی پخش تبلیغ خود داشته باشد. شما در این نوع کلمۀ کلیدی از علائم “+” و “-” استفاده می‌کنید. اگر شما از علامت “+” قبل از هر کلمه‌ای استفاده کنید، دز زمان جستجو، حتما آن کلمه در عبارت جستجو شده وجود دارد. اما زمانی که از علامت “-” قبل از هر کلمه استفاده کنید، در زمان جستجو اگر آن کلمه در کنار کلمۀ کلیدی شما باشد، دیگر تبلیغ شما نمایش داده نخواهد شد.

مثال: اگر کلمۀ کلیدی شما، فروشگاه دوچرخه باشد نتیجه‌هایی مانند تعمیرگاه دوچرخه یا خرید دوچرخه را به همراه خواهد داشت.

Phrase match یا تطبیق عبارتی: در تطبیق عبارتی به گوگل می‌گویید که عبارت باید عینا مطابق تایپ شده باشد تا نشان داده شود. ممکن است گوگل کلمات دیگری را قبل یا بعد آن در نظر بگیرد. تطبیق عبارتی نیز مانند Broad Match می‌باشد، اما همانند Modified Broad Match کنترل بیشتری روی کلمه کلیدی دارد. تبلیغ شما زمانی نشان داده می‌شود که دقیقاً همان عبارت در جستجو وجود داشته باشد، اما کلمات دیگری نیز در ابتدا و انتهای آن عبارت می‌تواند وجود داشته باشد. کلمۀ کلیدی Phrase Match در داخل “…” نوشته می‌شود.

مثال: Google با کلمۀ کلیدی “فروشگاه دوچرخه”، تبلیغ شما برای “بهترین فروشگاه دوچرخه” یا “فروشگاه دوچرخه محلی” نشان می‌دهد. اما برای فروشگاه آنلاین دوچرخه نشان داده نخواهید شد.

Exact Match یا کلمات تطبیق دقیق: کلمات کلیدی تطبیق دقیق، محدودترین و کنترل‌شده‌ترین انواع کلمات کلیدی در گوگل ادز هستند. اگر از این کلمات کلیدی استفاده کنید، تبلیغ شما تنها در صورتی به کاربران نمایش داده می‌شود که عبارت جستجوی آنها دقیقاً منطبق بر کلمۀ کلیدی شما باشد

کلمۀ کلیدی Exact Match در داخل […] نوشته می‌شود. مثال: با تطبیق دقیق‌، دقیقاً همان چیزی را می‌گیرید که “مغازۀ دوچرخه سواری” را جستجو می‌کنید. انواع  تطبیق‌ها شما را از مخاطب عام به مخاطب خاص می‌رساند. استفاده از انواع تطبیق بسیار مهم است زیرا به شما امکان می‌دهد تا به مخاطب مورد نظر خود برسید و از صرف هزینه برای کلیک‌های غیرضروری جلوگیری می‌کند. علاوه بر انواع تطبیق‌ها، می‌توانید کلمات کلیدی منفی را نیز تنظیم کنید که در سرچ‌های نامرتبط نمایش داده نشوید و کلیک نامرتبط دریافت نکنید.

 به عنوان مثال، اگر بخواهید “قهوه” را به عنوان یک کلمه کلیدی منفی به کمپین تبلیغاتی خود اضافه کنید، Google تبلیغ شما را برای هرگونه جستجو شامل کلمه قهوه نشان نمی‌دهد.

مراقب باشید کلمات کلیدی زیادی وارد نکنید وگرنه ممکن است تبلیغات شما به مشتریان بالقوۀ کمتری برسد. میتوانید از ابزار google keyword planner بهره بگیرید. برای آشنایی با نحوه کار با گوگل کی ورد پلنر کلیک کنید.

 

در مقایسه SEO و  PPC کدامیک بهتر است؟ از کدام یک باید استفاده کنید؟ پاسخ این است که، بستگی به شرایط و کسب و کارتان دارد. بیایید بررسی کنیم که کدام یک برای کسب و کار شما مناسب است.

اگر جزء مشاغل کوچک هستید، SEO سایت خود را عالی تنظیم کنید. چون احتمالا شما توانایی پرداخت هزینه تبلیغات در Google را ندارید.

 به عنوان مثال یک شرکت حقوقی کوچک در نظر بگیرید. پیشنهاد مبلغی  که برای کلمه کلیدی “وکیل تصادفات رانندگی” ارائه می‌شود، بیش از 200 دلار است. این بدان معنی است که شما نیاز به بودجۀ تبلیغاتی زیادی دارید. چیزی که بسیاری از مشاغل کوچک از آن برخوردار نیستند. بنابراین علاوه بر سئو، شاید خوب باشد که برای بازاریابی تجارت خود به شبکه‌های اجتماعی نیز مراجعه کنید.

اگر بازار کار مناسبی داشته باشید،  با یک کلمۀ کلیدی مرتبط که تعداد جستجوی آن زیاد و رقابت در آن کم است، می‌توانید در رده‌های بالای جستجو قرار بگیرید. در این حالت، برای شما بهتر است که از SEO برای بهینه‌سازی سایت خود و رتبه‌بندی برای آن کلمۀ کلیدی استفاده کنید.

اگر بودجۀ تبلیغاتی دارید باید 100٪ در تبلیغات Google سرمایه‌گذاری کنید. از PPC به جای تبلیغات سنتی مانند بیلبوردها، مجلات، روزنامه‌ها و غیره استفاده کنید. در این حالت شما دقیقاً می‌دانید که به چه تعداد مشتری می‌رسید و آنها چه کسانی هستند. تنظیم کمپین و هدفمند کردن دیجیتالیِ مشتریان نسبت به تبلیغات سنتی بسیار راحت‌تر و ارزان‌تر است.

 

ROIدر مقایسه seo و ppc

 

مقایسه SEO و PPC در نرخ بازگشت سرمایه

بازگشت سرمایه در مقایسه SEO و PPC چگونه است؟ از هر روش چه انتظاری می‌توان داشت؟ همانطور که قبلاً نیز بیان کردیم، سئو زمان‌بر است. هنگامی که تحقیق کلمات کلیدی را شروع می‌کنید، بهینه‌سازی صفحه را انجام می‌دهید و وقت خود را صرف SEO مستمر مانند نوشتن وبلاگ و به دست آوردن بک‌لینک می‌کنید، تا چند ماه باید زمان صرف کنید و منتظر به دست آمدن نتیجه باشید.

در طی این چند ماه تا یک سال، کیفیت سایت شما رشد خواهد کرد. Google این رشد را تشخیص داده و بازدیدکنندگان بیشتر و بیشتری را به وب سایت شما هدایت می‌کند. انتظار نداشته باشید که SEO یک شبه اتفاق بیفتد. بلکه فرایندی است که به زمان، صبر و حوصله نیاز دارد. به روند اعتماد کنید، به آن زمان دهید و نتایج را مشاهده کنید.

 PPC سریع و بلافاصله است، اما می تواند محدود باشد. وقتی بودجۀ شما تمام شد، Google نمایش تبلیغات شما را متوقف می‌کند. بسته به بودجۀ شما، تبلیغات شما به طور مداوم نشان داده می‌شود. اگرچه تبلیغات شما بلافاصله نمایش داده می‌شود، اما این بدان معنا نیست که کلیک و تعامل نیز فوراً به دست می‌آیند. تبلیغات شما در Google مرحلۀ یادگیری را طی می‌کند و ممکن است نیاز به اصلاح داشته باشد. این فرایند بسیار کوتاهتر از SEO است اما هنوز هم ممکن است به صبر و حوصله نیاز داشته باشد.

اگر بسته به هزینۀ کلمات کلیدی خود با بودجه‌ای معادل 2 دلار در روز وارد شوید، گرفتن آن تبدیل‌ها مشکل خواهد بود. اگر می‌خواهید در استفاده از PPC موفق شوید، به بودجه نیاز دارید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید ماهانه 500 بازدیدکننده از سایت خود ایجاد کنید و هزینۀ کلیک برای کلمۀ کلیدی شما 1.25 دلار است، شما به بودجۀ ماهانه 625 دلار نیاز خواهید داشت. مراحلی وجود دارد که می‌توانید برای کاهش هزینه در هر کلیک انجام دهید مانند تغییر تبلیغات برای ایجاد ارتباط بیشتر یا یافتن تغییرات کلمات کلیدی اضافی که هزینۀ کلیک روی آنها کمتر است. با مراقبت دقیق از کمپین خود و تنظیم تبلیغات یا بودجه خود در صورت لزوم، اطمینان حاصل می‌کنید که بهترین نتایج ممکن را می‌بینید. بیاموزید که چگونه با این مراحل استراتژیک ROI Adwords خود را بیشتر افزایش دهید!

 

 

نبایدهای SEO , PPC

اکنون با مقایسه SEO و PPC، تفاوت‌ها و چگونگی استفاده از آنها برای کمک به رشد کسب و کارتان را می‌دانید. بیایید نگاهی بیندازیم که هنگام بهینه‌سازی سایت و اجرای تبلیغات چه کارهایی را نباید انجام دهید!

SEO

  • چند بار کلمۀ کلیدی خود را پشت سر هم در صفحه قرار ندهید. گوگل این را به عنوان سئوی کلاه سیاه شناخته و فکر می‌کند شما فقط می‌خواهید کلمات کلیدی را در متن داشته باشید. این تکرار در موتورهای جستجو به مشکل می‌خورد. دستورالعمل‌هایی برای موتورهای جستجو وجود دارد و اگر سایت شما متمرکز بر ارائه محتوایی نباشد که برای جستجوگران انسانی مفید است، Google شما را جریمه می‌کند.
  • از کلمات کلیدی زیاد استفاده نکنید. اگر سعی کنید تا آنجا که ممکن است کلمات کلیدی مرتبط را در برچسب‌های alt تصویر وارد کنید، Google نمی‌پذیرد. همین مورد برای انکرتکست در پیوندها نیز صدق می‌کند. (انکرتکست بخشی از پیوند است که قابلیت مشاهده و کلیک‌زنی برای کاربر را دارد. گوگل از انکرتکست به ‌عنوان عاملی مهم در رتبه‌بندی جستجو استفاده می‌کند). استفاده از کلمۀ تقریباً مشابه با عنوان، عنوان صفحه و یا نام برند به گوگل سیگنال‌های درستی را ارسال می‌کند. تنوع در هر دو بک‌لینک و برچسب‌های تصویر alt به ایجاد یک نمایه طبیعی کمک می‌کند تا از مجازات شدن توسط موتورهای جستجو جلوگیری کنید.
  • متن داخلی را در سایت خود کپی نکنید. اگر در صفحۀ اصلی خود یک بخشی را آورده‌اید، نسخۀ مشابه آن را در صفحۀ دیگر نداشته باشید. وقتی موتورهای جستجو سایت شما را به دنبال محتوای به روز شده‌ای که برای کاربران مفید باشد جستجو می‌کنند. محتوای تکراری فقط شما را عقب می‌برد.

 

PPC

  • کمپین را بعد از ایجاد همیشه پیگیری کنید و آن را به حال خود رها نکنید. تبلیغات خود را پیگیری و کنترل کنید تا مطمئن شوید پول را برای تبلیغاتی را که به تعامل منجر نمی‌شود دور نمی‌اندازید.
  • از کلمات کلیدی عمومی استفاده نکنید. کلمات کلیدی هدفمند را انتخاب کنید. این کار منجر به جذب مشتری راغب واجد شرایط و تعامل می‌شود.
  • کلمات کلیدی منفی را فراموش نکنید! این یک روش سریع و آسان است تا به Google بگویید نمی‌خواهید تبلیغات شما با چه کلماتی نمایش داده شود.

 

مشاوره تخصصی با ما در مقایسه seo و ppc

 

مشاوره تخصصی ما

 

هدف شما رشد تجارتتان و همینطور افزایش فروشتان است. به این منظور باید کاری کنید که تعداد افراد بیشتری از سایت شما بازدید کنند. کلید این کار بهینه‌سازی موتور جستجو است. اگر سئو سایت شما بد باشد، برای اینکه بتوانید به مشتری برسید، باید به طور مداوم برای تبلیغات پولی هزینه کنید. اگر می‌خواهید در صفحۀ اول و حتی نتایج اول جستجو باشید فقط به تبلیغات پولی اکتفا نکنید. اگر بودجه دارید، SEO خود را با تبلیغات پولی تکمیل کنید. این زوج با هم شما را نسبت به رقبایتان قدرتمندتر کرده و فروش شما را افزایش می‌دهد.

هنگام تصمیم‌گیری و مقایسه SEO و PPC باید به موارد بسیاری توجه کرد. هر دو گزینه می‌توانند به شما کمک کنند تجارت خود را رونق دهید. حالا که تا حدی اصول اساسی و پایه را آموختید، آماده شروع بهینه‌سازی سایت و اجرای تبلیغات هستید! اگر فکر میکنید زمان این کار را ندارید، همین امروز برای رشد تجارت خودتان با متخصصان مدیر جوان تماس بگیرید.

منبع: lyfemarketing.com

5/5 - (20 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *